מציאת המועמד המתאים וגיוסו למשרה הפנויה היא משימה קשה ויקרה עבור כל ארגון ועסק. החיפוש כרוך בפרסום, בסינון המוני ׳קורות חיים׳ ובעריכת ראיונות רבים – כולם משבשים את לוח הזמנים שלכם העמוס ממילא.
עצם פרסום המשרה וההמתנה להופעתו של המועמד המושלם היא אסטרטגיה מאתגרת, וספק אם בכלל תניב תוצאות. בהתחשב בעובדה שב-2023 שיעור האבטלה הוא כ-3.6%, סביר להניח שהדוא״ל שלכם יוצף בקורות חיים עבור כל משרה פתוחה. יצירת סקר היא אחת הדרכים המאפשרת לכם להתמקד במועמדים הנכונים, ולבחור מהר יותר בטובים ובמבריקים ביותר.
המדיה החברתית היא דרך מצוינת ליצירת קשר עם מועמדים הפועלים במרחב שלכם, תוך כדי בידול אלה המסתמנים כמובילי מחשבה איכותיים. אל תסתפקו רק בפרסום מודעות על המשרות הפתוחות בלינקדאין, בפייסבוק, בטוויטר או בשאר הרשתות החברתיות. כדי למצוא את הנבחרים, יהיה עליכם להשקיע מאמץ ולחקור לעומק.
יצירת סקר משלכם תאפשר לכם לקבוע באיזו רשת חברתית מקוונת מבלים המועמדים האיכותיים שלכם. האם הם משתתפים בדיון כלשהו בלינקדאין, בצ׳אט בטוויטר או שהם מפרסמים פוסטים בבלוג מסוים? הכרת קהל המועמדים האידיאלי שלכם, לִפְנַי וְלִפְנִים, תאפשר לכם ליצור התאמה אישית יעילה של האסטרטגיה החברתית שתוביל למציאת מועמדים איכותיים יותר.
לאחר שתקבעו באיזו רשת חברתית עליכם להתמקד, תוכלו להפוך לחברים מוערכים באותה פלטפורמה. כדי להתחבר למועמדים הנכונים ולהרחיב את מאגר המועמדים שלכם, יהיה עליכם לתרום באופן משמעותית לקהילה המקוונת שבה בחרתם לפעול ולא להסתפק בפרסום מודעת דרושים.
הפכו לחלק מהקהילה המקוונת ושתפו את החברים בניסיון ובמומחיות שלכם. אל תחששו להתערב בדיונים. אותם אנשים שמתחברים ומשתפים מחשבות איכותיות, יכולים להיות אלה שאליהם מכוונים מאמצי הגיוס שלכם, בין אם הם מחפשי עבודה פעילים, או כישרונות פסיביים.
מגייסים מתלהבים ממועמד פסיבי שכבר מחזיק במשרה טובה בה הוא מפגין את היכולות שאתם מחפשים. הבעיה עם מועמדים פסיביים היא הזמן הפנוי המוגבל שלהם.
לא תמיד קל להתחבר למועמדים הפסיביים, ולפעמים גם קשה לשכנע אותם לוותר על כל מה שיש להם כרגע ולהצטרף להזדמנות שאתם מציעים לו. אם אתם רוצים למקד את החיפוש אחר המועמד המתאים במאגר הכישרונות הפאסיביים, יהיה עליכם להסיר חסמים המונעים מהם ליצור אתכם קשר, כמו עריכת ראיון מקוון במקום ראיון פיזי. אם אתם רוצים לתקשר עם מועמדים מצוינים, תנו להם להבין שלא כדאי לוותר על ההזדמנות שאתם מציעים.
ברוב המקרים, כדי למצוא את המועמדים הטובים ביותר צריך לדעת היכן לחפש. אם תיצרו סקר שיאפשר לכם להתמקד במאגרי המועמדים הנכונים, תבטיחו שלא תפספסו שום כישרון מוביל שמתאים למשרה שלכם.
נכתב בשיתוף >> https://www.ms-ci.co.il/